Jak mądrze wybrać firmę SEO?

Szukasz pomocy agencji SEO? Dobrze trafiłeś!

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy portali internetowych, którzy pragną, aby dotrzeć do wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie działań osobiście. Nie posiadając doświadczenia w tematyce SEO i nie śledząc na bieżąco wiadomości o zmianach w algorytmie Google, trudno działać właściwie i – co najistotniejsze – skutecznie. Druga droga to zatrudnienie na etat doświadczonego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc specjalistów od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od kodowania, kampanii Google Ads, kreatywnego pisania czy grafiki, którzy służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.

Agencja SEO – postaw na tę, która istnieje w branży od lat

Agencji SEO w Polsce jest wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie szukania firmy, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy postawić na agencję, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych czy marketingowych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż ma ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować szerokie portfolio swoich uprzednich prac. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach publikują zakładkę z historią tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy należy przeczytać opisy takich przypadków, aby sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, a także to z jakimi branżami pracowała i jakie kwestie udało jej się rozwikłać. Godna zaufania agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: pisze o harmonogramie prac na zbliżające się miesiące, a także dostarcza raporty ze zrealizowanych działań i ich następstwa.

Kolejna niebagatelna kwestia to personalizacja oferty i dobranie zakresu działań do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy reaguje w ciągu kwadransa, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by dopytać o dokładniejsze dane o firmie, potrzebne do utworzenia dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszukać na własną rękę online, jak przykładowo informacja o prowadzonych do tej pory pracach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta produktach czy usługach, które potrzebuje wypromować.

Jaki model rozliczenia z firmą SEO jest najlepszy?

Ostrożnie warto potraktować firmy SEO, które sugerują typ współpracy z opłatą za wypracowany wynik. W takim modelu rozliczenie odbywa się dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe dotrą na wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 albo Top10). To nadal dość popularny sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z wysokim niebezpieczeństwem – można wszak osiągnąć szybki efekt naruszając reguły określone przez Google. Nieprzerwanie modyfikowany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, z tej przyczyny solidna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych wyników. Jeśli chodzi o cenę za działania firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu niezbędne są wyższe nakłady finansowe, żeby opracować dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wcielać w życie wszystkie wyliczone w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty działań są znacznie mniejsze.

Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]