Spostrzegłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Wszystkie czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Wszystkie te objawy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.
Czym jest filtr Google
Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te usprawnią nam odpowiednie programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem specjaliście.