Audyt sklepu internetowego - usługa na miarę waszych potrzeb.
Pojęcie audytu – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki bądź firmy pod kątem różnych obszarów, m.in organizacyjnych i finansowych, a także ocenę możliwości przyszłego rozwoju. Czym, biorąc powyższą definicję pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak szybkość ładowania się strony, metadane, kod strony, hierarchię nagłówków i wiele bardziej i mniej znaczących elementów. Prócz samego wyliczenia uchybień oraz błędów, w dobrym audycie SEO powinny być zamieszczone również wytyczne co do rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO bada stronę www pod kątem treści na stronie, dostępności, zgodności ze normami W3C, a także poprawności kodu. Poza tym sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, by wykryła ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co istotne – zaleciła rozwiązania, które pozwolą je naprawić.
Bezpłatny audyt SEO nie znajdzie wszystkich nieprawidłowości na stronie
W internecie można znaleźć masa stron oraz narzędzi, za pomocą których błyskawicznie i bez opłat wykonuje się audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Szybkość oraz cena. Wady? Długo by wymieniać. Wersje testowe bądź też bezpłatne narzędzia z niewielką paletą funkcji, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już znajdą jakieś nieprawidłowości na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Sporo błędów (np. w kodzie) zauważyć można jedynie w czasie analizy dokonanej przez człowieka, a nie algorytm.
Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się w większości wypadków od kilkunastu dni do mniej więcej miesiąca. Termin na przekazanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, że go sporządzi. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich poważnych problemów kryjących się w witrynie. Jeśli strona została postawiona na platformie pokroju Shoper czy Magento albo na darmowym szablonie, to problemów do poprawy może być mnóstwo. Gdy witryna wolno się wczytuje, a na najważniejsze dla klienta frazy pojawia się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to oznaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym rozwiązaniem.
Jakie niedociągnięcia ujawnia SEO audyt?
Uważnie wykonany audyt SEO może odkryć liczne wady strony, między innymi:
- wolne ładowanie się witryny w wersji mobilnej oraz desktopowej,
- błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
- przyczyny niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
- brak lub źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość treści na stronie,
- jakość kodu witryny,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- brak czy też źle wykonane połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)
.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]