Zajrzyj w to miejsce, jeżeli interesuje Cię korzystna oferta PBN.
Aby odbiorca spostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, ale również postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i przydatne dla użytkownika artykuły. Ale nie wolno również zignorować tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
Private blog network – pomocne jako komponent złożonej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, bowiem są zakładane i nadzorowane przez jeden podmiot (najczęściej przez większą agencję marketingową bądź firmę SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są z reguły stosowane jako komponent wieloaspektowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały wcześniej starannie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie nie jest tanie, a później należy poświęcać wiele czasu na zachowanie ich na należytym poziomie.
Wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z potencjału PBN
Prywatne sieci serwisów świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, telefon bądź adres e-mail i adres. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także profil w ogólnodostępnym rejestrze firm, strona w mediach społecznościowych albo artykuł, w którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Kolejny efektywny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej użyteczność oryginalnego wpisu, gdyż napotykanie linków do niego na różnych witrynach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, wiarygodne teksy. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych zwłaszcza z finansami, medycyną i doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO