Pozycjonowanie – najważniejsze zagadnienia

Więcej informacji o pozycjonowaniu stron - kliknij w to miejsce

Istnieją trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić zazwyczaj:
– miasto (przykładowo “weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Żoliborz”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do odbiorców mieszkających w tym samym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest preferowania też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie może rywalizować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Następny model pozycjonowania to solidne i sprawdzone wyjście dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą należytego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords znacznie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Ważne jest również to, iż rośnie trend wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– buty sportowe Adidas Hard Court czarne sklep online,
– golarka Eldom G50 5 srebrna,
– telefon Huawei P8 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, koncert znanego piosenkarza czy Dzień Dziecka. Ten typ pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie powinno się rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść witryny internetowej.

Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]